هنگام باغبانی ذهن آگاه باشیم

هنگام باغبانی ذهن آگاه باشیم

هنگام باغبانی ذهن آگاه باشیم


هنگام باغبانی ذهن آگاه باشیم : باغبانی یک فعالیت آرامبخش و به شدت مؤثر برای آرامش دهنده در ذهن است. با این حال، هنگام باغبانی، ممکن است به دلایل مختلف، خودمان را در یک فضای ذهنی منفی و خسته کننده محبوس کنیم. بنابراین، با بسیاری از تمرینات مربوط به ذهن آگاه، می توانید به چشم اندازی فراتر از آنچه در زمان باغبانی بدست می آورید دست یابید.

در نهایت، می توانید از باغبانی به عنوان یک فرصت برای رسیدن به آرامش درونی استفاده کنید. تمرینات ذهن آگاهی  (Mindfulness)، می توانند به شما کمک کنند تا با هر چیزی که در زندگیتان رخ می دهد، به طور آگاهانه و با آرامش روبرو شوید.

همچنین، در طول باغبانی، می توانید به تمرکز خود در زمینه های مختلف توجه کنید، از جمله بوی گل ها، رنگ های مختلف گیاهان، و حتی صدای طبیعت. این کار به شما کمک می کند تا از همه چیز پیرامون خود آگاهی داشته باشید و با تمرکز بر روی زمینه های مختلف، به آرامش دست یابید.

علاوه بر این، باغبانی می تواند به شما کمک کند تا از فرصت هایی که زندگی به شما می دهد، به طور مثبت استفاده کنید. به عنوان مثال، هر گاه یک گیاه جدید را کاشتید، می توانید به دنبال رشد آن باشید و در نتیجه، احساس ارزشمندی و پیشرفت را تجربه کنید.

به طور کلی، باغبانی می تواند به شما کمک کند تا از زندگی لذت ببرید و برای رسیدن به آرامش درونی، از فرصت هایی که زندگی به شما می دهد، به طور مثبت استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید زندگی خود را با انرژی مثبت شارژ کنید و به سمت رشد و پیشرفت حرکت کنید.

– یالوف شوارتز، بنیانگذار Unplug Meditation

باغبانی ذهن آگاهانه

جهت آرامش و تمرکز بیشتر در هنگام باغبانی، بهتر است تلفن همراه خود را خاموش کنید و از هرگونه مزاحمت در طول این فرآیند جلوگیری کنید.

این امر بسیار مهم است که در میان شلوغی روزمره، به طبیعت اطراف خود توجه کنید. به زمین و خاک آن، هوای پیرامون و حتی بوی طبیعت عمیقاً دقت کنید و یک نفس عمیق و طولانی بکشید تا با اطراف خود ارتباط برقرار کنید.

پس از جمع‌آوری مواد لازم برای کاشت، از جمله خاک، بذر یا گیاه، ظرف آبیاری و بیل، چشمان خود را باز کنید و به اطراف خود نگاه کنید. به گیاهان مختلف در اطراف خود توجه کنید و زیبایی‌های آن را به خوبی مشاهده کنید.

با انگشت اشاره خود، به آرامی یک سوراخ کوچک بر روی زمین ایجاد کنید. به آرامی و با تمرکز، حس لمس خاک را احساس کرده و از تمام وجودتان در این فرآیند بهره ببرید.

با حضور ذهنی کامل، به کاشت و کار با خاک و بذرها بپردازید. به احساس خاک توجه کنید و به آرامی و با صبر و تمرکز به کار خود ادامه دهید.

در نهایت، بذرها یا گیاه را در دست بگیرید و نیت خود را بیان کنید. با افکار مثبت بهترین ها را برای رشد و سلامتی آن‌ها را آرزو کنید و آرامش و تمرکز خود را حفظ کنید.

بذرها را به آرامی در چاله‌ای که قبلاً برایشان آماده کرده‌اید، قرار دهید و آن را به خوبی و با تمرکز با خاک پوشانید.

در پایان، کمی آبیاری کنید و به صدای برخورد آب با زمین گوش دهید. این می‌تواند احساس آرامش و رضایت شما را افزایش دهد و به شما کمک کند تا با تمرکز و آرامش کار خود را به پایان برسانید.

این مطلب را هم بخوانید:  جشن عروسی ذهن آگاهانه

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *