آلرژی فصلی و ذهن آگاهی


فصل بهار با تمام زیبایی هایی که دارد، می تواند برای کسانی که درگیر آلرژی و حساسیت های فصلی هستند پیام آور واکنش های آزار دهنده آلرژیک باشد. واکنش هایی که شخص مبتلا را از لحظه دور کرده و لذت حضور او را از بین می برد. گرچه کار سختی است ولی می توان با ذهن آگاهی کمی از تبعات این واکنش ها کاست و فرصتی برای بدن فراهم کرد که بتواند راهکار خود را برای کنار آمدن با این وضعیت، پیدا کند.

واکنش‌های آلرژیک میتونه ناامیدکننده، مخرب و موجب حواس‌پرتی ما بشه. تمرین‌های ذهن آگاهی راهی ایمن و مؤثر برای افرادی که آلرژی رو تجربه می‌کنند ارائه می‌کنه تا در لحظه حاضر باشند و واقعیت خودشون رو بیشتر بپذیرند.»

 راشل کیبل، مربی ذهن آگاهی و میزبان پادکست The Mindful Kind

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از تب یونجه یا آلرژی فصلی رنج می برید می توانید با تمرینات ذهن آگاهانه، به علائم خود را به روشی غیرقابل قضاوت آگاه شوید. اگر چشم‌هایتان خارش دارد یا بینی‌تان آبریزش دارد، سعی کنید بدون برچسب‌گذاری «خوب» یا «بد»، آن را قبول کنید.

در مراقبت از خود عناصر قدرتمند شفقت، صبر و درک را هم اضافه کنید. یادتان باشد که علایم آلرژیک که شما را آزار می دهد در واقع تلاش سیستم ایمنی بدنتان برای دفاع از شما است، پس بابت این تلاش از جسمتان سپاسگزار باشید و این سپاسگزاری را با شفقت و نوازش نثار خود کنید.

توجه خود را به تنفستان معطوف کنید. یک دست را روی شکم و یک دست را روی سینه قرار دهید، سپس عمیق نفس بکشید. احساس کنید شکمتان به آرامی باد  شده. حالا برای چند ثانیه مکث کنید و نفستان را نگه دارید. هنگام بازدم به تمام هوایی که از طریق دهانتان خارج می شود آگاه باشید. باز هم چند ثانیه مکث کنید و سپس نفس بعدی را به درون بکشید.

این مطلب را هم بخوانید:  هنگام خشم ذهن آگاه باشیم

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *