در مترو ذهن آگاه باشیم

در مترو ذهن آگاه باشیم

در مترو ذهن آگاه باشیم


مترو، یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه عمومی در شهرهای بزرگ است. استفاده از مترو آداب خاص خود را می طلبد ولی آیا می توانیم در مترو ذهن آگاه باشیم ؟ . هوشمندی در استفاده از این وسیله کارآمد می تواند فرصت های زیادی برای استفاده بهتر از زندگی در ما ایجاد کند. اما چطور می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم تا آرامش بیشتری تجربه کنیم؟ جاناتان کاپلان، مدیر مرکز SoHo CBT + Mindfulness روش جدید و جذابی برای تجربه آرامش در مترو ارائه می‌دهد.

بسیاری از تمرینات مدیتیشن بر تجربیات داخلی مانند تنفس یا حسات فیزیکی در بدن تمرکز می‌کنند. اما وقتی در مترو هستید، به جای آن تمرکز خود را بر انسان‌های اطراف خود قرار دهید. با توجه به دیگران با روحیه دوستانه، می‌توانیم سفر خود را به یک تجربه لذت‌بخش و بدون استرس تبدیل کنیم. این کار نیز به ما کمک می‌کند تا بازتر، همدل‌تر و متصل‌تر به همشهریانمان شویم.

گام‌های ساده برای اینکه در مترو ذهن آگاه باشیم

قبل از هر چیز خوب است که در زمان هایی از قطار استفاده کنید که جمعیت کمتری از آن استفاده می کنند ولی گاهی مجبور هستیم که همراه با افراد بیشتری وارد واگن مترو شویم. حالا انتخاب با ماست تا تن به احساسات ناخوشایند دهیم یا اینکه این سفر را تبدیل به فرصتی برای ذهن آگاهی کنیم.

  1. چند نفس عمیق بکشید: این کار به شما کمک می‌کند تا آرام بشوید و برای تجربه آرامش بخش خود آماده تر شوید.
  2. لب‌های خود را با یک لبخند کوچک زیباتر کنید: این حرکت ساده می‌تواند احساس شما را تغییر دهد و به شما انرژی مثبت ببخشد.
  3. به یک نفر دیگر در واگن مترو غیر مستقیم نگاه کنید: انتخاب یک شخص و تمرکز بر او می‌تواند تجربه شما را شخصی‌تر و معنی‌دارتر کند.
  4. به افکار یا احساساتی که با در نظر گرفتن این شخص برایتان پدید می‌آید توجه کنید: این مرحله به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه چیزهایی در ذهن و قلب شما جریان دارد.
  5. سعی کنید نگاه گرم و مهربان به او داشته باشید: تصور کنید این شخص از دوستان شماست و شما به او محبت قلبی دارید.
  6. در قلب خود، یک آرزو یا پیام دوستانه به این شخص بفرستید: مثلاً “امیدوارم خوشحال باشی” یا ” امیدوارم که روز خوبی داشته باشی.”
  7. سپس، همین کار را با یک نفر دیگر انجام دهید: و یک آرزو یا پیام متفاوت بفرستید.
  8. به این ترتیب، تا زمانی که به همه افراد حاضر در واگن مترو یک پیام خوب و ساکت ارسال کرده‌اید، ادامه دهید.
این مطلب را هم بخوانید:  ذهن آگاهی هنگام خرید

برای یک اقدام عالی برای وسعت قلب خود، می‌توانید یک آرزوی گرم به راننده مترو و هزاران کارگر حمل و نقل که سفر شما را ممکن ساخته‌اند، بفرستید.

با پیروی از این گام‌ها، می‌توانید تجربه سفر با مترو را تبدیل به یک فرصت برای مدیتیشن و آرامش کنید. این روش‌ها نه تنها به شما کمک می‌کنند تا آرام‌تر باشید، بلکه به شما اجازه می‌دهند که با دیگران در اطراف خود به تعامل بپردازید و احساس همدلی بیشتری نسبت به آنها داشته باشید.

سید مسعود علوی پور

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *