جشن عروسی ذهن آگاهانه


خوب به مبارکی وقت جشن ازدواج است. این جشن را هم میتوانید با ذهن آگاهی برگزار کنید تا یک مراسم جاودانه را ثبت کرده باشید، البته به شرط حضور و درک یکایک لحظه ها. برای این کار لازم است با نزدیک شدن به روز عروسی، به خاطر داشته باشید که چه چیزی شما و همسرتان را برای جشن گرفتن در کنار یکدیگر قرار داده ؟ مسلم است که عشق مشترک شما. اگر در این میان افکار منفی به وجود آمده که طبیعی هم هست، فقط آنها را مشاهده کنید، به آن افکار نچسبید، حتی سعی نکنید در مقابلشان بایستید، اجازه دهید که عبور کنند و بر جشنی که در پیش دارید به عنوان یک تثبیت کننده رابطه عاشقانه تان تمرکز کنید.

اگر بینتان اختلاف نظر پیش آمد (که این هم طبیعیست) ، در مورد برنامه های خود صحبت کنید. شفاف بودن در مورد انتظاراتتان می تواند به محدود کردن احتمال اختلاف کمک کند. هر چه بیشتر اطلاعاتی  را که لازم است به همه افراد دست اندر کار جشن انتقال دهید، احتمال اینکه مراسم عروسی شما با دیدگاه شما هماهنگ شود بیشتر می شود.

“عروسی می تونه استرس زا باشه. مراسم و پذیرایی می تواند در گردابی از احساسات و تعاملات بگذره. آگاه موندن می تونه شما را با افراد اطرافتان مرتبط کند و به شما کمک کنه عشق رو احساس کنید.”

سارا ویلیامز ،  بنیانگذار مرکز عروسی ذهن آگاه NYTimes

بقیه را هم با پذیرفتن کمک های هر چند کوچکشان در برگزاری جشن سهیم کنید. مثلا اجازه دهید شخص دیگری تزئینات را تنظیم کند یا به تماس های تلفنی از دست رفته مهمانان پاسخ دهد. این شما را آزاد می کند و به شما امکان می دهد در عروسی خود وقت بیشتری برای حضور داشته باشید. جشن شما ممکن است پنج یا شش ساعت طول بکشد. ممئن هستم که شما می خواهید آن زمان را صرف لذت بردن از شادیتان و برقراری ارتباط با افرادی کنید که دوستشان دارید، نه اینکه صرفا درگیر برگزاری یک رویداد شوید.

این مطلب را هم بخوانید:  ذهن آگاهی هنگام خرید

هنگامی که ذهن شما سرگردان شد – با فکر کردن به آینده یا گذشته – به لحظه حال بازگردید. به احساس بدن خود توجه کنید، یا به احساسات خاص خود توجه کنید – اگر در محیط باز هستید نسیمی که روی پوستتان می‌آید یا وضعیت آسمان و اگر در محیط بسته هستید به بافت سایه‌ها یا نور چراغ ها آگاه شوید.

در هر چیزهایی که به نظرتان اشتباه می آید شادی پیدا کنید. هر گونه تظاهر به کمال را رها کنید و هر اتفاق ناگواری را به عنوان بخشی از جشن بپذیرید. به جای اینکه به یک جزئیات خاص گوش دهید، به احساسی که باید آن روز را مشخص کند بازگردید. این شب را از دست ندهید و در آن حاضر باشید. عشق را با تمام وجود به هم هدیه کنید و لذت این جشن را در تمام زندگیتان جاری کنید.

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *